جان پلگرینی ، بهترین مربی سال 2004

درس اساسی: مطمئن باش،موفق خواهی شد

من مرد جوانی بودم،اما شرایط جسمانی من این را نشان نمی داد.من هیچ وقت ورزش نکرده بودم و همیشه در به نتیجه نرسیدن کارهایم مشکل داشتم،من مثل کسانی نبودم که بتوانم در یک مبارزه (با اعتماد به نفس کامل) خود را مدیرین کنم. اعتماد به نفس تنهای چیزی نیست که شما برای مبارزات به آن نیاز دارید، بلکه برای پیروزی در تمام زندگی نیز لازم است. وقتی تمرین های هنرهای رزمی را شروع کردم، اعتماد به نفس داشتن را نیز آموختم، می توانم بگویم که همه مربیانم، مثل استاد بزرگ سان سئو و مردان بزرگی چون والی جی فقید، همگی اسطوره های اعتماد به نفس در جریان تمرین های هنرهای رزمی بودند. حتی وقتی کتاب های بروسلی را می خواندم، از تمامی حرکات و آموزه های او الهام می گیرم. زیرا او به واقعیت تبدیل کردن رویاهایش اعتماد کامل داشت.

بنابراین، از دیدگاه شاگردان، من حالا رزمی کار مشهوری هستمو من سیستم خودم را ابداع کردم و برای برگزاری سمینار به سرتاسر جهان رفتم و هرگز به توانایی های خود شک نکردم که این به اعتماد به نفس برمی گردد و من آن را از هنرهای رزمی به عاریه گرفته ام.

لئون رایت: بهترین مربی دفاع شخصی

درس اساسی:کارها را درست انجام دهید، حتی وقتی کسی شما را نگاه نمی کند.

من این را از همکارم در نیروی دریایی یاد گرفتم. استاد بزرگ لاری ایزاک کسی بود که همیشه مربی و حامی شاگردانش بود. او به من می گفت که همیشه کارها را درست انجام دهید، و برای این کار دلیل منطقی داشته باشید، حتی اگر هیچ کس به شما نگاه نمی کند. این راهنمایی بسیار عاقلانه بود. زیرا وقتی به عنوان مربی نزد دانش آموزان می روید،در واقع، شما یک مدل بازی می شوید. دانش آموزان شما را به چشم مربی نگاه می کنند و به نکات ریز شما توجه فراوان دارند. همیشه باید بالاترین شخصیت را در زندگی داشته باشید، زیرا هرگز نمی دانید که چه زمانی و یا چگونه اقدامات شما بر دیگران تاثیر خواهد گذاشت.

استفان هایز: بهترین مربی برای سال 1985

درس اساسی: کلمات هرگز نمی توانند به شما آسیب برسانند.

چند سال پیش، معلمم، ماساکی هاتسومی، و من در مورد شخصی صحبت می کردیم که به ما احترام نمی گذاشت. هاتسومی می توانست به طور شفاف ناامیدی ام را از این شرایط ببیند. او گفت: پشت سر این فرد حرف نزن، فقط به حرف های او گوش کن و به انتقادات او توجه کن.شما می توانید چیزهای زیادی در نقطه ضعف ادراکی او یاد بگیرید. من هم یادگرفتم که چگونه از این راهنمایی و مهارت مرتبط به نینجا استفاده کنم. زیرا اگر به خوبی بشنوید و چیزهایی یاد بگیرید که افراد دیگر به آنها علاقه ای ندارند، می توانید از اطلاعات خودتان برای راضی کردن فرد مقابل و فهماندن اشتباه او استفاده کنید. اگر او بر اشتباه خودش اصرار دارد، به ادراک اشتباه خود ادامه خواهد داد. بنابراین با شما بازی خواهد کرد، پس حالا زمان ضربه زدن و شکست دادن اوست.بیایید حرفان را پس بگیریم،زیرا حرف های آن ها شما را تقویت می کند.

استیو (( ناستی )) اندرسون، بهترین مبارز کمیته سال 1982

درس اساسی: هیچ روز تعطیلی وجود ندارد

من به شدت درگیر کارهای ورزشی و بویژه هنرهای رزمی بودم.من یک دونده سرعت،پرش طول و فوتبالیست بودم. به دلیل نیاز جسمانی در این ورزش ها، می دانستم که برای دستیابی به موفقیت به تمرین های سنگین و مداوم نیاز مبرم دارم. وقتی در تورنمنت کاراته مسابقه می دادم، می خواستم بهترین مبارز باشم. من به افراد دیگر نگاه می کردم، کسانی که در این تورنمنت ها موفق بودند، مثل بیل والاس یا بیلی بلانکس. فکر کردم که بخش عمده موفقیت آنها مرهون توانایی طبیعی و ویژه خودشان بود. هرگز فکر نکردم که من نیز مثل آنها هستم، قبلا اعتقاد داشتم که کارهای اخلاقی مرا از آنها قویتر خواهد کرد، کارهایی که از نقاط قوت آنها استفاده و خلاء های مرا پر می کنند.پس هفت روز هفته تمرین می کردم، حتی روزهای تعطیل. عده ای تمرینات و مبارزات مرا پیگیرانه و سخت می دانستند و من نیز پی برده بودم که تمرین های من از تمرین های دیگران سنگین تر است. می دانستم که اگر به قدر کافی سخت کار کنم، به نتیجه دلخواه خواهم رسید و شاید حتی سرآمد دیگران شدم ( و هر حریفی را شکست دادم ).

گری الکساندر

درس اساسی: سریع اولین ضربه را بزن

وقتی تمرین های را شروع کردم، در مبارزات کنتاکت با دست خالی (بدون دستکش) مبارزات انجام می شد. شکستگی و کبودی بینی چیزی عادی بود. من به سرعت یاد گرفتم اگر نمی خواهم به بیمارستا بروم، باید سریع و محکم اولین ضربه را به حریف بزنم.

شاید به لحاظ فلسفی درست نباشد، اما منطقی به نظر می رسد.اجازه ندهید حریف شما دور بگیرد، زیر در این حالت شما مدافع خواهید بود. پس بهتر است که حالت یک مهاجم داشته باشید، تا بتوانید مبارزات را کنترل کنید و به مبارزه دلخواه خود برسید و آن را هز چه زودتر به اتمام برسانید.

این یک درس مهم است، زیرا اگر مبارزه در خیابان انجام می شود،شما باید با واقعیت روبرو شوید. اگر تمرین جدی در دوجو نداشته باشید، نمی توانیددر خیابان مبارزه خوبی داشته باشیدو پس با چیزی بین مرگ و زندگی روبروی خواهید بود.

بیل والاس

درس اساسی: شما همیشه یک دانش آموز هستید

هنرهای رزمی از روز اول تمام زندگی من بود و همیشه به دنبال بهتر شدن حرکت کرده ام. من برای قوی تر، سریع تر و منعطف تر شدن سخت کار می کنم تا فنون خودم را بهبود بخشم. تمرین مداوم به آرامش من کمک می کند. هر زمان که وارد رینگ کیک بوکسینگ می شوم، آرام ترین لحظات را تجربه می کنم. من هنرهای رزمی را به عنوان فرایندی ابدی نگاه می کنم و همیشه خود را یک دانش آموز می دانم.